loading...
گردشگری و سفر
badsagroup بازدید : 135 چهارشنبه 10 آبان 1396 نظرات (0)

نگاهی به بندر دولاب

بندر دولاب (قشم)، روستایی از توابع بخش شهاب شهرستان قشم در استان هرمزگان ایران است و در شرق باسعیدو قرار دارد. علت نام این روستا را محتمل به دلیل وجود چاه‌های آب شیرین در این منطقه در زمان گذشته می‌دانند که آب آن را با دولاب به سطح زمین انتقال می‌دانند. امروزه نیز از این روش برای تأمین آب بخش‌هایی از جزیره قشم استفاده می‌کنند.


جمعیت بندر دولاب

جمعیت این بندر ۱٬۲۸۱ نفر است که شامل ۳۰۵ خانوار، ۶۳۳ نفر مرد و ۶۴۸ نفر زن می‌باشد. این روستا تا سال ۱۳۷۷ شامل دو محله سرریگ و مخ شمال بوده که در این سال محله سرریگ، به روستای سرریگ (قشم) مستقل گردید.


بومیان بندر دولاب 

بومیان بندر دولاب

فعالیت و اشتغال بندر دولاب

شغل اکثر مردم ایین بندر فرهنگی، لنج‌سازی، صیادی، جاشوی لنج باری است، و تعداد زیادی نیز مغازه‌دار هستند. در کل اکثر درآمد مردم از دریا تأمین می‌شود و بزرگ‌ترین کارگاه لنج‌سازی قشم به نام شناورسازی فایبرگلاس آزاد در مجاورت این بندر قرار دارد.


تصویری از ساحل بندر دولاب 

تصویری از ساحل بندر دولاب;

این روستا دارای حدود ۵۰ فروند لنج و شناور فایبرگلاس صیادی و باری و ده‌ها قایق کوچک به عنوان اصلی‌ترین شغل اهالی بوده که با قرار گرفتن در مجاورت روستای سرریگ با داشتن صدها شناور سبک و متوسط یکی از بزرگترین تجمع‌های شناور در جزیره قشم را داشته اما دارای اسکله نیست.

آموزش و تحصیل در بندر دولاب

این بندر یکی از روستاهای دارای بیشترین تعداد باسواد و تحصیل‌کردگان دانشگاهی به نسبت در جزیره قشم است. این روستا با در مجاورت قرار گرفتن روستای سرریگ مشترکاً دارای بیش از ۱۰۰ نفر معلم، تعداد زیادی فارغ‌التحصیل دانشگاهی با مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.در بندر دولاب مدارس دخترانه و پسرانه در تمام مقاطع دبستان، راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی وجود دارد.

موقعیت جغرافیایی بندر دولاب

این روستا در ۱۰۰ کیلومتری شهر قشم واقع شده و از شرق به روستای سرریگ (قشم) و از غرب به روستای تم گس از شمال به خلیج فارس و از جنوب به گنبد نمکی نمکدان منتهی می‌گردد.

امیدواریم که این مطلب در سفر به جزیره قشم برای شما مفید واقع شود.

راستی اگر قصد سفر به جزیره قشم را دارید،خواهشمندیم برای رزرو تور قشم با ما در تماس باشید.

منابع:

بندر دولاب

badsagroup بازدید : 147 چهارشنبه 10 آبان 1396 نظرات (0)

مرکز خرید دیپلمات کیش

کیش از روزگاران دور مرکز داد و ستد و تجارت در خلیج فارس بوده است. امروزه مراکز خرید کیش با معماری مدرن و زیبا خود بی‌شک یکی از جاذبه‌های اصلی کیش محسوب می‌شوند.بعد از بررسی مراکز خرید قدیمی جزیره کیش میرسیم به مراکزی که به تازگی در این جزیره احداث شده اند. این بازارها اغلب بروز و مدرن هستند و اجناسی که در آن ها یافت می شود از برند های روز دنیاست.در این مطلب به یکی از بازار های شیک و جدید جزیره به نام بازار دیپلمات کیش خواهیم پرداخت.


از خصوصیات مهم این بازار نزدیک بودن به هتل ها و مراکز تجاری جزیره کیش ، چشم انداز رو به دریا و همچنین فضای سبز و دل انگیز بیرونی آنرا را میتوان برشمرد.

طراحی و معماری مرکز خرید دیپلمات کیش

در ساختمان این بازار، از نمای ترکیبی سنگ ، لاملهای آلمینیومی وشیشه های دو جداره استفاده شده، کف پوش واحد ها را سرامیک های خارجی درجه یک و پوشش دیوار ها و سقف ها را رنگ آکرلیک و کاغذ دیواری می باشد. از دیگر ویژگی های مهم این مجتمع فضای سبز، نگهبانی، پارکینگ، واحد اطلاعات، مانیتورینگ، نمازخانه، انبار تجهیزات، اتاق استراحت پرسنل و مجموعه مدیریتی است. مرکز خرید دیپلمات کیش در کنار برج های مسکونی دیپلمات قرار گرفته و به آن نمایی زیبایی بخشیده است.

 

نمای مرکز خرید دیپلمات کیش در شب 

نمای مرکز خرید دیپلمات کیش در شب

خصوصیات مرکز خرید دیپلمات کیش

مجتمع تجاری دیپلمات کیش در زمینی به مساحت ۱۲,۰۰۰ متر مربع در یکی از بهترین نقاط جزیره بنا گردیده است. زیر بنای کل اداری ۱۱,۴۰۰ متر مربع و زیر بنای مفید آن ۷۷,۰۰۰ متر مربع می باشد. دیپلمات کیش در ۵ طبقه با واحد های اداری و تجاری و خدماتی شروع به فعالیت کرده، این واحدها در طبقات همکف و اول تجاری، در طبقات دوم و سوم اداری و در طبقه ی انتهایی آن دو این بازار دارای ۱۱۹ غرفه است.

 

نمایی از بخش های مرکز خرید دامون کیش 

نمایی از بخش های مرکز خرید دامون کیش

رستوران ۶۰۰ متری و کافی شاپ مشغول به کار هستند. از خصوصیات مهم این بازار نزدیک بودن به هتل ها و مراکز تجاری جزیره، چشم انداز رو به دریا و همچنین فضای سبز و دل انگیز بیرونی آن میتوان اشاره کرد.

محصولات مرکز خرید دیپلمات کیش

واحد های تجاری مجموعه دارای انواع محصولات از جمله: مواد غذایی، کیف و کفش، پوشاک، سوپر مارکت و مواد غذایی، رنت کار، صرافی، محصولات آرایشی و بهداشتی، دفتر بیمه، کریستال، ملحفه و رو تختی و … خدمات عرضه می کنند. متراژ هر واحد بین ۲۰ الی ۶۰۰ متر مربع است. از بخش خدماتی – رفاهی بروز پاساژ دیپلمات کیش می توان به مانیتور مدار بسته، فیبر نوری در سیستم مخابراتی، اعلام و اطفا حریق هوشمند، پست اختصاصی، مجهز به ۴ دستگاه ترانسفور ماتور و نیروگاه دیزل جهت برق اضطراری اشاره کرد.

آدرس مرکز خرید دیپلمات کیش

در اراضی شرقی نوار ساحلی جزیره، خیابان رودکی، بازار دیپلمات

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به جزیره کیش را دارید،برای رزرو تور کیش با ما در تماس باشید.


منبع

مرکز خرید دیپلمات کیش

badsagroup بازدید : 105 سه شنبه 09 آبان 1396 نظرات (0)

رود چائو فرایا

تایلند از زیباترین کشورها برای مسافرت است. در تایلند انواع جاذبه های گردشگری طبیعی ، تاریخی و فرهنگی وجود دارد. یکی از زیباترین مکان ها در شهر بانکوک رودخانه چائو فرایا است.این رودخانه بخاطر پل روی آن شهرت جهانی دارد. این رودخانه دارای آب بسیار زیادی است به طوری که بزرگترین کشتی ها نیز توانایی حرکت داخل آن را دارند. رود خانه چائو فرایا بانکوک به همراه زیر شاخه هایش بزرگترین و آب خیز ترین رود تایلند می باشد که تقریبا ۳۵ درصد زمین های این کشور را به خود اختصاص داده است. این رود زیبا مناطق گردشگری زیادی را اطراف خود میبیند .


جغرافیای رود چائو فرایا

رودخانه چائو فرایا در ۱۳ درجه شمالی و ۱۰۰ درجه شرقی می باشد. این رودخانه از استان ناکون سوآن در محل تلاقی دو رود پینگ و نان آغاز می شود و پس از طی ۳۷۲ کیلومتر در دشت های مرکزی، به بانکوک می رسد. رودخانه چائو فرایا در چاینات به یکی از شاخه های اصلی خود منشعب می شود.

نمایی زیبا از رود چائو فرایا 

نمایی زیبا از رود چائو فرایا

رودخانه تای شین که به موازات این رودخانه جریان دارد، در خلیج تایلند در منطقه ساموت ساکون واقع در ۳۵ کیلومتری غرب بانکوک دیده می شود. کانال های کوچک زیادی از رودخانه چائو فرایا در پایین سد چاینات، منشعب می شوند. دشت آبرفتی سفلی از این منطقه آغاز می شود.

شهر های اطراف رود چائو فرایا

شهرهای مهم زیادی در طول مسیر رودخانه چائو فرایا وجود دارند. ناکون سوآن، اوتای چاینات، سینگ بوری، آنگ تونگ، آیوتایا، پاتوم تانی، نونتابوری و ساموت پراکان از جمله این شهرها به شمار می روند. این مناطق از جمله مناطق پرجمعیت کشور تایلند محسوب می شوند. دلیل این امر، دسترسی این شهرها به راه آبی است.

پل های بالای رود چائو فرایا

پل های مهمی در شهر بانکوک وجود دارد که بر روی رودخانه چائو فرایا ساخته شده اند. این پل ها عبارتند از:

  • پل رامای ششم
  • پل فرا پین کلائو
  • پل رامای هشتم
  • پل رامای نهم
رفت و آمد بر روی رود چائو فرایا

مردم بانکوک از این رودخانه برای حمل و نقل بهره می گیرند. اتوبوس های آبی و انواع فری ها از جمله وسایل حمل و نقل بر روی این رودخانه محسوب می شوند. معمولاً استفاده از این وسایل حمل و نقل به علت وجود ترافیک زیاد بر وسایل حمل و نقل جاده ای ترجیح داده می شود. مردم با استفاده از حمل و نقل آبی از رویارویی با ترافیک های وحشتناکی که در ساعات اوج ترافیک در شهر حاکم می شود، اجتناب می کنند.

قایق های اکسپرس رودخانه چائو پرایا

این سرویس حمل و نقل در سال ۱۹۷۱ میلادی شروع به کار نمود. این سرویس بر روی رودخانه چائو پرایا فعالیت می کند. با استفاده از این قایق ها می توان بین نقاطی در بانکوک و نونتابوری، رفت و آمد کرد. تعداد سی توقفگاه در مسیر این قایق ها وجود دارد. این قایق ها مورد استفاده مردم محلی و نیز گردشگران تور تایلند قرار دارد. برای گردشگران خدماتی از جمله اتوبوس های آبی توریستی و تور رودخانه با قایق در آخر هفته ها ارائه می شود.


قایق های بومی رود چائو فرایا 

قایق های بومی رود چائو فرایا;

از این قایق ها به صورت دربست نیز می توان استفاده کرد. بیشتر قایق های مورد استفاده در این رودخانه از جنس چوب ساخته شده اند.

جاذبه های اطراف رودخانه چائو پرایا

این قایق ها گردشگران را برای گشت و گذار بر روی رودخانه سوار می کنند. در طی این سفر، گردشگران تور تایلند می توانند مکان های تاریخی شهر بانکوک را در طول مسیر رودخانه چائو فرایا مشاهده کنند. از جمله مکان های قابل مشاهده می توان به موارد زیر اشاره کرد:


  • نمایی از شب رود رود چائو فرایا
  • نمایی از شب رود رود چائو فرای

    کلیسای مقدس روساری ساخته شده در سال ۱۷۸۶ میلادی

  • بانک تجاری سیام تأسیس شده در سال ۱۹۰۶ میلادی
  • سفارت پرتغال ساخته شده در سال ۱۹۰۶ میلادی
  • مقبره شاه رامای اول
  • کلیسای سانتا کروز ساخته شده در سال ۱۷۷۰ میلادی
  • وات کانلایانامی
  • دژ ویچای پراسیت
  • دژ فرا سومن
  • معبد وات آرون
  • و ...

منبع

dadaryha
Tailand

badsagroup

badsagroup بازدید : 371 سه شنبه 09 آبان 1396 نظرات (0)

روستای مهارلو

روستای مهارلو از توابع بخش کوهنجان شهرستان سروستان می‌باشد. روستای مهارلو نام خود را از دریاچه همجوار خود گرفته است و براساس گفته‌های کهنسالان، در گذشته به دشت گل نیز معروف بوده که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد. این روستا از شمال غرب به شیراز، از شمال به دریاچه مهارلو و از جنوب غرب به ارتفاعات محدود است. روستای مهارلو از سطح دریا ۱۵۴۵ متر ارتفاع دارد و آب و هوای آن در بهار و تابستان معتدل و در زمستان سرد است.


روستای مهارلو نام خود را از دریاچه همجوار خود گرفته است و براساس گفته‌های کهنسالان، در گذشته به دشت گل نیز معروف بوده است. این روستا در پهنه تاریخی و فرهنگی کهنی واقع شده است. تاریخ شکل‌گیری روستا، با توجه به آثار بر جای مانده (کاروانسرای شاه عباسی) به دوره صفوی مربوط می‌شود. مردم روستای مهارلو به زبان فارسی سخن می‌گویند، مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند.

اطلاعاتی راجع به الگوی معیشتی و سکونت روستای مهارلو

روستای مهارلو در دامنه‌های زاگرس جنوبی و در مجاورت دریاچه مهارلو استقرار یافته و بافت مسکونی متراکمی دارد. کالبد خانه‌های روستاییان تحت تأثیر شرایط بیعی و نوع معیشت و فعالیت مردم شکل گرفته است. در بافت قدیمی، بقایای خانه‌هایی با طاق‌های بلند و پنجره‌های قوسی، که از سنگ و ساروج و گاه از خشت و گل و چوب ساخته شده‌اند به جا مانده است. خانه‌های جدید روستا با سقف مسطح با مصالحی از سنگ، آجر، بلوک سیمانی، آهن، سیمان و گچ ساخته می‌شوند.


 

تصویری از کشاورزی روستای مهارلو;

درآمد اکثر مردم روستای مهارلو از فعالیت‌های زراعی، دامداری و تولید صنایع دستی تأمین می‌شود. گندم، جو، صیفی‌جات و از محصولات زراعی و انار، انجیر و بادام از محصولات باغی روستاست. محصولات دامی روستای مهارلو شامل گوشت، پشم گوسفند و فرآورده‌های لبنی مانند شیر، ماست، کره و دوغ محلی می‌باشد. قالی دستبافت نیز از تولیدات صنایع دستی روستا است.

براساس نتایج سرشماری سال ۱۳۷۵، جمعیت این روستا ۵۳۹ نفر بوده است که در سال ۱۳۸۵، به ۲۴۰۰ و بر اساس سرشماری سال ۹۰، ۲۴۶۷ نفر در قالب ۶۵۲ خانوار در روستای مهارلو و ۲۴۶ نفر در قالب ۶۳ خانوار در روستای دوبنه ساکن بوده‌اند.

جاذبه‌های گردشگری روستای مهارلو

روستای زیبای مهارلو که در گذشته به دشت گل نیز معروف بوده است، با استقرار در دامنه‌های زاگرس جنوبی و همجواری با دریاچه زیبای مهارلو، چشم‌اندازهای بسیار زیبا و جذابی دارد و هر ساله گروه کثیری از گردشگران تور شیراز را به سوی خود جلب می‌کند. برخی از جاذبه‌های این روستا عبارتند از: دریاچه مهارلو ،چشمه آب معدنی، امامزاده خدیجه بانو، کاروانسرای شاه عباسی، تل شرقی، قلعه شاهرخ پسر تیمور لنگ، بقعه بی بی شریفه خاتون از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این روستا هستند.


نمایی زیبا از دریاچه مهارلو شیراز 

نمایی زیبا از دریاچه مهارلو شیراز

از دیگر جاذبه‌های گردشگری روستای مهارلو می‌توان به چشمه آب معدنی مهارلو اشاره کرد که دربخش جنوبی روستا واقع شده و آب این چشمه برای بیشتر بیماریهای پوستی شفابخش می‌باشد کوه چنار که در بخش جنوب و در فاصله چند کیلومتری در کوهستان‌های مهارلو قرار دارد که پوشیده شده از چنارهای کهنسال و قدیمی که منظره خاصی با این منطقه می‌بخشد باغ حیدر این باغ درجنوب غربی و در فاصله یک و نیم کیلومتر واقع شده است.

پوشش گیاهی روستای مهارلو

نمایی از طبیعت زیبای روستای مهارلو 

نمایی از طبیعت زیبای روستای مهارلو

به طور کلی گیاهان شناسایی شده در منطقه به دو دسته بومی و زراعی قابل تقسیم می باشند که عمده گیاهان بومی شامل : انجیر ، انار ، درختچه های بادام ، گون ، درمنه ، شیرین بیان ، خارشتر ، گلزا، گیاهان چمنی و جارو می باشد .گیاهان زراعی : در اکثر مناطق ، گندم و جو به صورت دیمی و آبی در حاشیه تالاب کاشت می شوند. زراعت آبی و کشت سبزیجات در این منطقه وجود دارد .

حیات وحش روستای مهارلو

تالاب مهارلو بخشی از منطقه شکار ممنوع مهارلو به شمار می رود . حیات وحش این منطقه به دو دسته پرندگان و پستانداران تبدیل میشود.
گونه های عمده پستانداران شامل : روباه معمولی ، شغال ، تشی با انواع جوندگان کوچک ، خرگوش و گراز که به طور پراکنده در نزدیکی مزارع کشاورزی دیده می شوند .


تصویری از حیوانات حیات وحش روستای مهارلو

تصویری از حیوانات حیات وحش روستای مهارلو

این تالاب زیستگاه زمستان گذرانی پرندگان مهاجر به شمار می رود و هر ساله میزبان جمعیت فراوانی از فلامینگو هاست که از آرتمیای موجود در این دریاچه تغذیه می کنند.پرندگان شاخص این تالاب عبارتند از:فلامینگوی بزرگ در جمعیت های بالای ۴۰۰۰ قطعه، تنجه ،شاهین ، انواع کاکایی ، انواع پرندگان کنار آبزی:گیلانشاه بزرگ،سلیم کوچک،انواع آبچلیک ها ودر اطراف تالاب گونه های متنوعی از پرندگان خشکی زی نیز دیده می شود.
منطقه شکار ممنوع روستای مهارلو
منطقه شکار ممنوع مهارلو با وسعت ۳۳۶۵۰هکتار در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر شیراز درمجاورت جاده اصلی شیراز –سروستان و بین طول جغرافیایی´۱۴° ۵۲ تا´ ۲۸°۵۳ وعرض شمالی´۰۰°۲۹ و´ ۵۷ ° ۲۹ واقع شده است. منطقه مهارلو درابتدادر تاریخ ۷۹/۵/۱ به مدت سه سال شکار ممنوع اعلام گردید وسپس در تاریخ های ۸۴/۵/۱ و ۹۱/۱/۱۵ مجددا" به مدت ۵سال تمدید گردید.

اطلاعاتی راجع به روستای مهارلو

فاصله تا مرکز استان شیراز:۴۵ کیلومتر
دسترسی به روستا: این روستا از طریق شهر شیراز با جاده ای آسفالت قابل دسترسی است.
سوغات: انجیر ، بادام و انار
آب و هوا: معتدل و سرد

منبع

روستای مهارلو

badsagroup بازدید : 163 سه شنبه 09 آبان 1396 نظرات (0)

صومعه ساناهین

در میان دشتی سرسبز و درختانی سر به فلک کشیده چندین گنبد کوچک و بزرگ خودنمایی می کنند. شاید در نگاه اول آن را تنها بنایی تاریخی بیابی اما در پس این بنای به ظاهر تاریخی اتفاقات و داستان های بسیاری نهفته است. حتی در دل آن و در میان دخمه ای زیر زمینی اجساد برخی شاهزادگان را در خود پنهان کرده است؛از جنگ هایی که دیده تا روزهایی که مکانی برای کسب علم بوده، همه و همه بخشی از تاریخ این صومعه را تشکیل می دهند.


آشنایی با صومعه ساناهین

صومعه ساناهین (به ارمنی: Սանահինի վանք) یک صومعه مرتبط با کلیسای حواری ارمنی بنا شده در سده ۱۰ میلادی که در استان لوری ارمنستان واقع شده است.صومعه ساناهین در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این صومعه در سده ۱۰ میلادی بنیاد گشته و به عنوان کانون آموزش تذهیب و خوش‌نویسی به نام بوده‌ است. داخل و بیرون بنا زیبایی خاصی دارد و با این که در گذر تاریخ بیشتر قسمت های آن تخریب شده باز هم زیباست و شکوهی مثال زدنی دارد.


نمایی از صومعه ساناهین

نمایی از صومعه ساناهین

در زبان ارمنی نام آن به معنای قدیمی تر از دیگری می شود . از آن جایی که این صومعه در کنار یک صومعه دیگر به نام "هاقپات" Haghpat واقع شده این نام بر روی آن گذاشته شده است.این دو صومعه بسیار شبیه به هم هستند اما یک رودخانه آن ها را از هم جدا کرده است. امروزه این صومعه در ارمنستان مقصد بسیاری از افراد در تور امنستان است زیرا ارزشی بسیار دارد و در آن می توان مجموعه از تاریخ فرهنگی، آموزشی و باستانی ارمنستان را مشاهده کرد .

معماری صومعه ساناهین

معماری این صومعه به سبک قرون وسطی ارمنستان است و به همین دلیل هم ارزش زیادی دارد. در طول سه قرن پیش چندین ساختمان به این صومعه اضافه شده و همه آنها معماری متناسب با شکل اولیه این بنا دارند. بیشتر بناهای مذهبی دارای ساختارهای گنبدی هستند و گنبدهای سالن دار هم در بین آنها دیده می شود. محراب و گنبد این صومعه با عناصری ساده مانند در و پنجره، به گونه ای تزیین شده است که تحسین هر بیننده ای را برمی انگیزد؛ این تزیینات بسیار زیبا و چشم نواز هستند.



نمایی زیبا از صومعه ساناهین 

نمایی زیبا از صومعه ساناهین

در قسمت شرقی صومعه مجسمه ای از پادشاه "کیوریکا" Kyurike دیده می شود و این اولین بنایی است که نمادی از یک انسان را در معماری اش می بینیم، به همین دلیل اهمیت زیادی دارد. در داخل صومعه هم نقاشی های دیواری دیده می شود که در دیواره جنوبی به نسبت دیواره های دیگر بهتر مشخص است. این نقاشی ها برگرفته از سبک نقاشی های دیواری قرن ۱۲ هستند.

بخشهای مختلف صومعه ساناهین

صومعه "ساناهین" Sanahin در ابتدا تنها یک ساختمان ساده بدون هیچ قسمت جانبی بود؛ اما رفته رفته پادشاهان مختلف قسمت های بسیاری را به آن اضافه کردند.در حال حاضر این بنا شامل چندین کلیسای کوچک و بزرگ می شود که هر یک دارای ویژگی های مختلفی از معماری و اندازه و طرح هستند.

کلیساهای کوچک در "هگپت" Haghpat و "ساناهین" Sanahin به خاطر داشتن ساختارهای گنبدی شکل مشهور هستند. این ساختارها در اندازه و جزییات و برخی ویژگی های تزیینی با هم متفاوت هستند. مثلا کلیسای "آستواستاستین" Astvatsatsin ساختاری ساده و کلیسای " کیوسنات آناپات "Kusanats anapat دارای ساختاری پویا تر است و قدمت آن هم به قرن ۱۳ بازمی گردد. کلیسای "آمیناپرکش"Amenaprkich در صومعه با چهار ستون ساخته معمار"جامهیر" Jhamhair می باشد و دارای چهار ستون داخلی است. برروی ستون ها کنده کاری ها و نمادهایی از سر حیوانات دیده می شود.


محراب صومعه ساناهین 

محراب صومعه ساناهین;

اتاق دعای کلیسای "آستواستاستین" Astvatsatsin توسط معمار "پرنس واشی واشوتین" Prince Vache Vachutian در سال ۱۲۱۱ بنا شده است این اتاق دارای سه شبستان و دو سقف شیبدار است.

آدرس صومعه ساناهین

ارمنستان، استان لوری، روستای ساناهین، معبد ساناهین


منبع

صومعه ساناهین

تعداد صفحات : 30

درباره ما
گردشگری و سفر | دیدنی های توریستی | جاذبه های توریستی | هتل های شهرهای مختلف
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 298
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 737
  • بازدید سال : 4,578
  • بازدید کلی : 70,598